روروک کودک

آیا استفاده از روروک برای کودکان ضرر دارد

آیا استفاده از روروک برای کودکان ضرر دارد

استفاده کردن از روروئک برای بچه ها همیشه باعث اختلاف نظر صاحبان نظر است و سوالی است که خیلی از والدین می پرسند، آیا استفاده کردن از روروئک به بچه ها آسیبی می رساند؟ اگر نگهداری از کودک در منزل به عهده شما است و کودک شما در سنی است که می تواند از این وسیله استفاده کند، در این مقاله ما اطلاعات بیشتری را در اختیار شما می گذاریم.

7-prygunki-e1658839979146

روروک در گذشته بسیار کاربردی بوده و از آن استفاده می شده اما امروزه از این وسیله کم تر استفاده می شود، این ابزار به منظور یانکه نوزاد به سن راه رفتن نزدیک شده است استفاده می شود تا کودک به راحتی بتواند حرکات راه رفتن را انجام دهد، این وسیله چرخ هایی دارد که کودک با یک قدم خود را پیش می برد، روروک برای استفاده نوزادان پس از 6 ماهگی است.

آیا استفاده از روروک برای کودکان ضرر دارد؟(مضرات روروک)

در برخی از کشور ها مثل استرالیا استفاده معمولی از روروک ممنوع است و کودکان باید تحت شرایط خاصی از این وسیله استفاده کنند، چرا روروک مضرات زیادی برای رشد کودک دارد.

  • روروک باعث تاخیر رشد راه رفتن نوزاد می شود، در راه رفتن معمولی نقاطی مثل کف پا و ماهیچه های ساق پا حرکت می کنند که از تقویت این ماهیچه ها جلوگیری می کند.
  • نوزادی که از روروک استفاده می کند در انجام حرکات مهار می شوند در نتیجه عملکرد راه رفتن با اختلال مواجه می شود.
  • نوزادانی که از روروک استفاده می کنند توانایی و تعادل برای راه رفتن ندارند.
  • روروک دارای چرخی است که کودک می تواند با آن حرکت کند و تاثیری بر روی حفظ تعادل ندارد.

استفاده از روروک برای کودک خطرناک است؟

یکی از ضررهای استفاده کردن از روروئک، دسترسی داشتن کودکان به نقطه های خطرناک خانه مانند اتاق های دیگر، پریز برق، شومینه، بخاری، آشپزخانه و یا محیط باز مانند حیاط و استخر است، همچنین ممکن است که کودک به دلیل سرعت روروئک با جایی تصادف کند یا این که از پله ها به پایین بیفتد، همین افتادن یکی از دلیل های اصلی صدمه به کودکانی است که روی روروئک می نشینند.

که کودک آسیب می بیند و ممکن است در سر، دست و پای کودک شکستگی رخ دهد.

همچنین بعضی کودکان با استفاده از روروئک به مواد خطرناکی مانند شوینده ها یا سم های گیاهی و حشره کش ها دست پیدا می کنند که باعث مسموم شدن کودکان می شود.

در آمریکا و کانادا با سعی پزشکان کودک، فروش روروک ممنوع شده است و حتی جریمه‌هایی برای فروشندگان آن در نظر گرفته شده است.

baby-walkers-1

راهکارهایی برای راه افتادن کودکان

برای این که کودک راه بیفتد باید برای او انگیزه ایجاد کنیم، یکی از راه هایی که می توانیم برای کودک انگیزه ایجاد کنیم قرار دادن اسباب بازی در دور از دسترس کودک است تا او را تشویق به برداشتن آن کنیم.

روش دیگر این است که والدین کمی دورتر به صورت نیم خیز بایستند و آغوش شان را برای کودک باز کنند تا کودک خودش را به آن ها برساند، والدین باید حوصله داشته باشند تا زمان راه رفتن کودک برسد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *