تخت کنار مادر

تخت کنار مادر

تخت کنار مادر

برند ایرانی زویی با طراحی و تولید بهترین تجهیزات و سیسمونی نوزاد ، برترین و بهترین تولید کننده داخل کشور بوده که سعی بر نزدیک کردن تولیدات ؛ به استانداردهای جهانی دارد.

تمامی تولیدات برند زویی منطبق بر جدیدترین و به روز ترین طراحی های دنیا بوده که هدف از این کار بهره مند شدن دلبندان ایرانی از بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات نوزاد می باشد.

از طرفی والدین با خیال راحت و انجام هزینه‌ای بسیار مناسب می توانند وسیله‌ای درخور شان خانواده محترم ایرانی تهیه کنند.

تخت کنار مادر نوزاد یکی از تولیدات فوق العاده این برند است که طراحی و تولید آن همانند نمونه خارجی بوده ولی با هزینه ای کمتر و معقول تر و به راحتی هرچه تمام تر می توانید آن را خریداری نمایید.

Baby-bed-beside-mother-850x491

مزایای تهیه تخت کنار مادر بر کسی پوشیده نیست. در هنگام خرید سیسمونی چند وسیله اصلی وجود دارد که حتما باید تهیه شود. یکی از این وسیله ها تخت کنار مادر است که در این مقاله راجع به تخت کنار مادر و مزایای تهیه آن برای نوزاد صحبت می کنیم.

از زمان های گذشته تا اکنون مادر نوزاد را کنار خودش می خواباند تا بتواند بهتر مواظبش باشد. این کار هم موجب نزدیکی عاطفی بین مادر و کودک میشود و هم بر سلامت ذهنی کودک بسیار تاثیرگذار است.

نوزادان در ماههای اولیه تولد بسیار ظریف هستند و نیاز به مراقبت های شدید والدین دارند ، پس موظف هستند که تمام امکانات لازم برای حفظ سلامت کودک خود را فراهم کنند.کودک ۹ ماه در محیط داخلی رحم زندگی کرده است و وقتی وارد دنیای جدیدی میشود باید همان آرامش و اطمینان را برایش فراهم کرد.

نوزادانی که در کنار مادر خود به خواب میروند آرامش و اطمینان بیشتری را در هنگام خواب تجربه می کنند و همچنین اختلال خواب کمتری را هم تجربه می کنند. اختلال در خواب حتی اگر به اندازه یک ساعت هم باشد قوه‌ی تخیل و خلاقیت کودک را کاهش می دهد. پس مقوله خواب برای نوزاد بیشتر از آنچه فکر می کنید در سلامت کودک تاثیر گذار است.

نوزادانی که ساعات خواب کافی و بدون اختلال داشته باشند هم از سلامت جسمی و هم از سلامت روانی بیشتری برخوردار هستند. پس خوابیدن نوزاد در کنار مادرش دارای اهمیت فراوانی است. پس خرید تخت کنار مادر نوزاد باعث نزدیکی کودک و مادر به یکدیگر شده و خواب راحت تری را موجب میشود.

مزایای خوابیدن نوزاد کنار مادر

استفاده از گهواره حدود ۵۰۰ سال است که به رسمیت شناخته شده است. علت این قضیه هم این است که در موارد زیادی وقتی نوزاد بین پدر و مادرش می خوابید دچار خفگی میشد و مرگ ناگهانی او را موجب میشد.

پس از آن استفاده از تخت کنار مادر و یا گهواره برای نوزادان به رسمیت شناخته شد تا از این دست حوادث جلوگیری شود. از طرفی متخصصان معتقد هستند خوابیدن نوزاد کنار مادر مزیت های زیادی به همراه دارد. که به آنها اشاره می کنیم.

تقویت حس اعتماد به نفس

یکی از این مزایا این است که کودکانی که نزدیک والدین خود می خوابند در بزرگسالی اعتماد به نفس بیشتری دارند و مستقل تر هستند. علت آن هم تغذیه روحی نوزاد از والدینش است. بعضی ها فکر می کنند این قضیه موجب وابستگی شدید نوزاد به والدین و عدم استقلال او در بزرگسالی خواه شد ، در صورتیکه اگر والدین بطور مناسب و کنترل شده با نوزاد رفتار کنند هیچگاه این اتفاق نخواهد افتاد.

پیوند عاطفی میان نوزاد و مادر

هنکامی که نوزاد برای خوابیدن آماده میشود ، وقتی می بیند که مادر تا زمانیکه خوابش میبرد کنارش است با خیال راحت و آرامش زیادی می خوابد. از طرفی زمانی که شب از خواب میپرد و مادرش سریعا کنارش حاضر میشود ، نوزاد را آرام می کند و شیر می دهد ، پیوند عاطفی زیادی بین مادر و نوزاد ایجاد میشود. زیرا در همان ابتدا متجوجه میشود که تنها نیست و مادرش همیشه کنارش است.

تغذیه بهتر کودک

مادرانی که کنار نوزاد خود می خوابند قطعا عمل شیردهی راحتتری دارند. زیرا زمانیکه نوزاد از خواب میپرد قبل از اینکه از خواب عمیق بیدار شود می توانند سریعتر به کودکشان شیر بدهند تا آرام بگیرد. این موضوع برای مادران هم دارای اهمیت بسیاری است چرا که لازم نیست از اتاقی به اتاق دیگر برود و خواب خودش هم بهم بریزد.

جلوگیری از مرگ ناگهانی کودک ( SIDS)

خوابیدن والدین در کنار کودکان زیر دو سال خطر بروز مرگ ناشی از خفگی و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد در خواب (SIDS) را افزایش می دهد. همواره به خاطر داشته باشید که نوزاد یا کودک خردسال باید به پشت بخوابد، حتی اگر در کنارتان خوابیده و به او نزدیک هستید. در غیر این صورت احتمال مرگ ناشی از خفگی و یا سندروم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) جان او را تهدید خواهد کرد. از این گذشته سیگار کشیدن نزدیک نوزاد این احتمال را افزایش می دهد.

سندروم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS)

کارشناسان معتقد هستند که به هیچ عنوان نباید کودک در ماههای اولیه تولد در تخت والدین بخوابد چراکه احتمال مرگ ناگهانی کودک را افزایش می دهد. تخت والدین بالش، پتو و سایر وسایل نرم رختخواب را دارد که همه از عوامل خطر برای سندرم مرگ ناگهانی نوزاد به شمار می‌رود.

7e4f00b5-b507-437e-b63c-80e75afa7b5a-1

تختی را انتخاب کنید که با توجه به فضای قرار گیری کنار تخت شما والدین عزیز متناسب بوده و همچنین فضای داخلی تخت باید به میزانی باشد که کودک بتواند خیلی راحت دست‌ها و پاهایش را تکان دهد و نه آنقدر بزرگ باشد که غلت زده و در نبود شما کنارش روی شکم بماند .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *