راهنمای خرید گهواره نوزاد

راهنمای خرید گهواره نوزاد

راهنمای خرید گهواره نوزاد

کیفیت جنس گهواره نوزاد

کیفیت گهواره نوزاد باید به‌گونه‌ای باشد که به کودک در حال رشد آسیب وارد نکند. چون اگر جای خواب کودک راحت نباشد، استخوان‌بندی کودک به درستی شکل نخواهد گرفت و موجب آسیب رسیدن به بدن او می‌شود. اما درمورد جنس گهواره همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد. همان‌طور که در قسمت انواع گهواره اشاره کردیم، جنس آن‌ها می‌تواند فلزی یا چوبی باشد. اما توجه داشته باشید که جنس آن را به گونه‌ای انتخاب کنید که دوام داشته باشد. همچنین تحمل وزن گهواره باید بالا باشد. نکته دیگری که درمورد کیفیت جنس گهواره باید به آن توجه کنید، راحتی است.

cradle (1)

اندازه استاندارد گهواره‌ نوزاد

برای تهیه گهواره باید بدانید که اندازه آن نه آن‌قدر بزرگ باشد که کودک به‌راحتی در آن حرکت کند و تکان بخورد و نه آن‌قدر کوچک که در آن جا نشود و راحت نباشد. یکی از مواردی که در تهیه گهواره نوزاد باید به آن توجه کنید فضایی است که کودک برای غلت زدن در اختیار خواهد داشت. در سنین پایین‌تر باید مانع از غلت زدن کودک شوید. چون ممکن است راه تنفس نوزاد بند بیاید و خدای ناکرده در خواب خفه شود. به همین دلیل است که می‌گوییم نباید اندازه جای خواب نوزاد بزرگ باشد. اما اندازه و ابعاد استاندارد برای گهواره چیست؟ استاندارد اندازه گهواره نوزاد، معمولاً ۹۵ سانتی‌متر طول و ۴۸ تا ۵۶ سانتی‌متر عرض دارند.

ارتفاع مناسب برای گهواره نوزاد

ارتفاع مناسب گهواره‌ها در حالت استاندارد چیزی حدود ۷۷ سانتی‌متر خواهد بود. البته اگر قرار است گهواره‌ای که سایه‌بان دارد تهیه کنید، اندازه ارتفاع تا حدود ۱۴۵ سانتی‌متر متغیر خواهد بود.

ظرفیت وزنی گهواره نوزاد

یکی از نکاتی که باید در خرید گهواره به آن دقت کنید، وزنی‌ست که می‌تواند تحمل کند. گهواره باید توانایی وزن ۱۳ تا ۱۴ کیلوگرم را داشته باشد تا امنیت لازم برای نوزاد تأمین شود. البته این تحمل وزن در انواع گهواره‌ها متفاوت است، اما حداقل تحمل آن‌ها باید ۹ و حداکثر آن ۱۵ کیلوگرم باشد.

امکانات جانبی (سایبان، تشک و …) گهواره نوزاد

گهواره نوزاد هرچه ساده‌تر باشد، کارایی آن بیشتر خواهد بود. هدف شما باید آسایش و راحتی کودک دلبندتان باشد نه زیبایی. اما برخی از امکانات جانبی این گهواره‌ها، آویز عروسک برای سرگرمی کودک، قابلیت پخش موسیقی، چرخ برای حرکت گهواره و قفل چرخ، فضایی برای تعبیه پشه‌بند، سبد، روکش و زیپ برای بستن فضا، قابلیت تنظیم ارتفاع، پنجره مشبک برای جریان هوا و… هستند.

قیمت گهواره نوزاد

قیمت‌ها بر اساس جنس گهواره نوزاد و امکانات جانبی متغیر خواهند بود. همچنین باید این نکته را بدانید که گهواره‌های برقی گران‌تر از سایر گهواره‌ها هستند. همچنین برندی که گهواره را طراحی کرده، در تعیین قیمت آن تأثیرگذار است. اما باید بدانید که قیمت آن‌ها از ۳۰۰ هزار تومان تا بالای چند میلیون تومان متغیر خواهد بود و شما باید با توجه به کارایی و هزینه‌ای که می‌توانید بکنید، کالای مدنظرتان را انتخاب کنید.

در نهایت برای اینکه کودک خواب راحتی داشته باشد، محل قرار گرفتن گهواره بسیار مهم است. از قرار دادن آن کنار پنجره، طاقچه و یا کتابخانه خودداری کنید. همچنین تابش مستقیم آفتاب برای کودک شما مضر است. پس گهواره را جایی قرار ندهید که نور مستقیم به صورت کودک برسد. بهترین حالتی هم که می‌توانید کودک را در گهواره قرار دهید، خواباندن به پشت است. چون هم کودک احساس امنیت بیشتری می‌کند و هم از غلت زدن‌های احتمالی جلوگیری کرده‌اید. گفته می‌شود که نباید کودکی که بلد نیست غلت بزند را به روی شکم یا پهلو بخوابانیم چون ممکن است خدای ناکرده دچار سندرم مرگ ناگهانی بشود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *