تشک بازی

تشک بازی چیست؟

تشک بازی چیست؟

تشک بازی نوزاد که بهش پلی جیم هم میگن یه نوع وسیله بازی به شکل تشک است که بالای اون یک یا دو قوس قرار گرفته و اسباب‌بازی‌های کوچیکی به اون آویزان است.

تشک بازی نوزاد معمولاً پارچه‌ای و یا از جنس فوم هستند که در رنگ‌های گوناگون ساخته میشن و در تشک بازی از انواع اسباب‌بازی‌های پولیشی، پلاستیکی و يا ژله‌ای و چوبی استفاده میشه که حواس نوزاد شما را تحریک می‌‌‌کنه.

معمولاً وسایلی نرم و بی‌خطر هم در کنار تشک بازی قرار داره که نوزاد هنگامی‌که به شکم یا کمر روی تشکچه خوابیده می‌‌‌تونه با اونها بازی کنه.

play-gym-buying-guide-3-min

بچه‌ها سرگرم شدن رو دوست دارند و اغلب در حین بازی مهارت‌های جدیدی یاد می‌گیرند. بنابراین، چیزی که شما نیاز دارید یه وسیله ساده است که کودکتون با اون بازی کنه و درعین‌حال شما با خیال راحت به کارهای روزمره خود برسید.

تشک بازی کودک نه‌تنها بچه‌های کوچیک رو سرگرم می کنه، بلکه می تونه به رشدشون نیز کمک کنه چون یک محیط امن برای فرشته شماست تا روی شکم یا کمر دراز بکشه و بازی کنه، درحالی‌که رنگ‌ها، بافت‌ها و اشکال متضاد حرکات و مهارت‌های یادگیری مختلف رو یاد میگیره.

تو ادامه مقاله چند تا از تأثیرات تشک بازی توی رشد کودک رو بهتون میگیم.

کمک به رشد شناخت محیطی نوزاد

 

اولین سال زندگی کودک زمانی است که مراحل اصلی رشد مانند بینایی، کاوش و یادگیری در مورد محیط اتفاق می‌افته.به فرآیند کسب حافظه، زبان، تفکر و استدلال در نوزادان رشد شناختی میگن که همون رشد مغز نوزاد است.

رشد ذهنی و شناختی نوزادان توسط صداها، شکل‌ها، رنگ‌ها و بافت‌ها تحریک می‌شه پس اسباب‌بازی‌های آویزان تشک بازی نوزاد برای تحریک تخیل نوزادان در نظر گرفته شده است.

اگر نوزاد به‌طور منظم در معرض تشک بازی قرار بگیره یاد خواهد گرفت که رنگ‌ها، الگوها و بافت‌های مختلف را تشخیص بده. حتی در برخی از مدل‌های تشک بازی نوزاد آینه‌ وجود داره که به نوزاد اجازه می‌ده چهره خودش رو ببینه و تشخیص بده.

کمک به رشد بینایی و تحریک حسی نوزاد

ازآنجایی‌که نوزادان بینایی ضعیفی دارند و تو چشم اون‌ها اشیاء دور تاریک به نظر می‌رسند، تشک بازی نوزاد دقیقاً برای کمک به رشد توانایی‌ بینایی و ادراکی نوزاد طراحی شده‌اند.

نوزادان معمولاً از چهارماهگی شروع به تشخیص عمق اشیا می‌کنند و شروع به دیدن اشیا دور می‌کنند و سعی می‌کنند آن‌ها را بگیرند. وقتی‌که کودک شما در تشک بازی مشغول به بازی است هم‌زمان در حال یادگیری است و درنتیجه هماهنگی دست و چشم خود را رشد می‌ده.

کمک به رشد مهارت‌های حرکتی مانند رسیدن و گرفتن

نوزادان با واکنش‌های ذاتی مانند چنگ زدن و رسیدن به چیزهایی که در مقابلشان هست به دنیا میان. وقتی که نوزادان علاقه‌مند یا هیجان‌زده می‌شوند، اغلب پاهای خود را لگد می‌زنند که این عمل باعث رشد ماهیچه‌های بازوها، پاها، پشت، شکم و گردن نوزادان می‌شه.

اسباب‌بازی‌های آویزان در تشک بازی، توانایی‌های حرکتی نوزاد رو تحریک می‌کنند.

تشک بازی نوزاد یا پلی جیم نوزاد یک سرگرمی راحت و جذاب برای کودک زیبای شماست که میتونه در آن دراز بکشه تا بازی کنه و هم‌زمان یاد بگیره. استفاده از تشک بازی مزایای زیادی داره و این باعث میشه که رابطه قوی‌تری بین شما و فرزندتون ایجاد بشه.

قطعاً تشک بازی نوزاد یک اختراع همه‌کاره است که حتی وقتی شما دنبال یک نوع هدیه‌ای برای یک نوزاد تازه متولد شده هستید، معمولاً میتونه یکی از بهترین گزینه‌ها باشه.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *