قمقمه و فلاسک برای کودک

قمقمه و فلاسک برای کودک

قمقمه و فلاسک برای کودک

بهترین فلاسک کودک و نوزاد از جنس استیل ضدزنگ، در پیچی، وزن سبک و باکیفیت از برندهای معتبر است. نوزادان تا 6 ماهگی به دلیل استفاده از شیر نیازی به آب ندارند. زیرا شیر به‌ ویژه شیر مادر تمام نیازهای طبیعی آنها را تأمین می‌کند. نوزادانی که از شیر خشک استفاده می‌کنند، قبل از 6 ماهگی باید نیاز روزانه آنها به آب را تأمین کرد؛ بنابراین در هر شرایطی مایعات موردنیاز نوزاد را باید با فلاسک و قمقمه همراه خود داشته باشید.

liewood-liewood-bernard-food-jar-mr-bear-khaki

نام دیگر فلاسک، دمابان است به معنای وسیله‌ای که از دمای محتوای داخل آن یعنی آب، نوشیدنی یا غذا محافظت می‌کند. بسیاری از کودکان در تلفظ نام فلاسک عبارت فلاکس را به‌ اشتباه به کار می‌برند. فلاکس نام ماده‌ای است که در جوشکاری و لحیم‌کاری به کار می‌رود. درصورتی‌که فلاسک کودک، وسیله‌ای است شبیه فلاسک‌های معمولی با این تفاوت که در شکل و اندازه‌های کوچک‌تر ساخته می‌شود. جنس آن هم شیشه‌ای، پلاستیکی یا استیل است که دمای آب یا غذا را ثابت نگه می‌دارد. فلاسک‌ها دارای دو دیواره داخلی و خارجی هستند که مابین آنها خلأ وجود دارد. خلأ موجود در بین دو دیواره مانع از تغییر دمای محتوی فلاسک می‌شود.

گرما و سرمای فلاسک را هدر ندهید

چگونگی و نحوه باز و بسته شدن درب فلاسک تأثیر مهمی در جلوگیری از تغییر دمای مواد درون فلاسک در برابر گرما و سرما دارد. نوع ساختار درب‌های فلاسک باعث می‌شود که آب جوش یا غذای گرم زود سرد نشوند و برعکس آب سرد یا مواد غذایی سرد نیز زود گرم نشوند. انواع مدل‌های درب فلاسک و نحوه باز و بسته شدن آنها را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم:

درب پیچی: از این نوع درب‌ها به دلیل حفظ و نگه‌داشتن سرما و گرما، در اغلب فلاسک‌های کودک استفاده می‌شود. در هنگام خرید از محکم بودن درب این‌گونه فلاسک‌ها اطمینان حاصل کنید.

درب فشاری: همان گونه که از نام آن مشخص است باز و بسته شدن درب این نوع فلاسک‌ها از طریق فشار انجام می‌شود. چنانچه به آب نیاز داشتید باید درب آن را فشار دهید. درب این‌گونه فلاسک‌ها عملکرد خوبی ندارد و دما را به‌خوبی حفظ نمی‌کند.

درب پمپی: در این نوع فلاسک‌های کودک، پمپی تعبیه شده که باعث می‌شود بتوانید آب را به درون ظرفی دیگر بریزید یا ببندید. از این نوع درب‌ها در فلاسک‌های دوقلو استفاده می‌شود.

درب سوپاپی: بر روی درب این‌گونه فلاسک‌ها سوپاپ قرار گرفته که دمای آب را ثابت نگه می‌دارد. در حین شستن این‌گونه درب‌ها باید خیلی دقت کنید که سوپاپ آن آسیبی نبیند. چنانچه سوپاپ آسیب ببیند، عملکرد خود را از دست می‌دهد.

فلاسک‌هایی که برای پاسخگویی به نیاز آب یا غذای نوزاد تهیه می‌شود باید توانایی نگهداری آب یا غذا را در هر شرایطی از جمله سرد و گرم، حجم مورد نیاز نوزاد یا کودک و همچنین مدت‌زمان نگهداری را داشته باشند. با در نظر گرفتن این شرایط و ویژگی انواع فلاسک و قمقمه نوزاد و کودک می‌توانید در انتخاب بهترین محصول، در رفع نیاز خود و دلبندتان در هر شرایطی کمک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *