نی نی لای لای

نکات قابل توجه در خرید نی نی لای لای

نکات قابل توجه در خرید نی نی لای لای

همانطور که می‌دانید خواب نقش اساسی در رشد ذهنی و جسمی نوزاد دارد. زیرا نوزادان در چند ماه نخست مخصوصا تا شش ماهگی ساعت‌های زیادی را در خواب به سر می‌برند. خواب عمیق و کافی به رشد استخوان‌ها و ماهیچه‌های نوزاد کمک می‌کند. بنابراین از اولین نیازهای نوزاد بعد از تولد داشتن خواب کافی و راحت است که نقش اصلی را در سلامت و رشد بهتر نوزاد دارد. خواب راحت و مناسب نیز فقط در یک محیط آرام و ایمن برای نوزاد میسر می‌شود. نی نی لای لای نیز همچون کریر بچه یکی از لوازم خواب کودک در خرید سیسمونی نوزاد به شمار می‌رود که معمولا از اولین کارهای والدین بعد از تولد نوزاد اقدام به خرید نی نی لای لای نوزاد است. 

baby-rocking-bassinets

حرکت نی نی خواب

یکی از اصلی‌ترین مشخصات این وسیله داشتن حرکت متناوب است که معمولا در در یک راستا و به صورت طولی است و در مدل‌های جدیدتر حرکت به سمت چپ و راست نیز دارند. مدل‌های پیشرفته‌تر نی‌نی لای لای دارای موتور برقی و حرکت 360 درجه‌ای با لرزش‌های خفیف و ویبره مانند بر روی بدن نوزاد هستند که حس آغوش والدین را القا می‌کند. این حرکت‌های بسیار نرم و روان هم می‌تواند به صورت دستی انجام شوند، هم به صورت اتوماتیک با موتور مخصوص و با برق یا باطری کار می‌کنند که باعث حرکت خودکار نوزاد در آن می‌شوند و به آنها نی نی لای لای برقی نیز گفته می‌شوند.

توجه داشته باشید که این وسیله حرکت تند و سریعی نداشته باشد تا کودک نترسد و اذیت نشود. بعضی از مدلهای برقی دارای قابلیت تنظیم سرعت نیز هستند که می‌توانید متناسب با حالت خواب و استراحت و یا بازی کودک آن را تنظیم کنید.

سرگرمی نوزاد

یکی از امکاناتی که نی‌نی لای لای می‌تواند داشته باشد، قابلیت پخش آهنگ و موسیقی برای نوزاد است. بسیاری از نوزادان با شنیدن یک آهنگ ملایم و یا یک نوای لالایی زودتر آرام می‌شوند و به خواب می‌روند. بعضی از این مدلها قابلیت پخش یک نوع آهنگ را دارند و بعضی از آنها قابلیت پخش چندین موسیقی ملایم و یا شاد متنوع را دارد که باعث سرگرمی بیشتر کودک می‌شوند. پخش موسیقی برای نوزادان در رشد و تکامل حواس نوزاد نیز تاثیر مستقیم دارد.

برخی از مدل‌ها نیز دارای آویز عروسکی هستند که در بالای محصول و به صورت کمان قرار می‌گیرد. آویز و عروسک‌های آویز به سرگرم شدن بیشتر کودک کمک می‌کنند که نوزاد با لمس عروسک‌ها حس لامسه کودک تقویت می‌شود و بازی کودک با آویزها نیز باعث تقویت قوه تخیل و حس بصری می‌شود. در هنگام تهیه این وسیله، امکانات جانبی که باعث سرگرمی بیشتر کودک می‌شوند مانند کنسول موزیکال و یا داشتن چراغ را نیز در نظر داشته باشید. این امکانات در مدل‌های برقی بیشتر دیده می‌شود.

ایمنی کودک

همانطور که اشاره شد مهم‌ترین دلیل برای استفاده نکردن از گهواره، نداشتن ایمنی کافی برای کودک است. هر نوع و مدل نی نی لای لای که تهیه می‌کنید، حتما باید مجهز به کمربند ایمنی چند نقطه‌ای باشد که بعد از نشستن کودک کمربند را برای کودک ببندید و آن را مناسب با جثه کودک تنظیم کنید. بعضی از مدلها دارای تشک دوبل در نشیمنگاه محصول هستند که فضای نشستن را پر می‌کند. همچنین مطابق با ارگونومی بدن نوزادان نیز می‌باشد و از نوزاد محافظت بالایی را می‌کند.

همچنین مدل‌هایی که دارای حرکت‌های روان و متنوعی هستند، باید قابلیت توقف از حرکت را نیز داشته باشند تا زمانی که کودک به خواب رفت یا زمانی که نمی‌خواهید حرکت کند. قفل از حرکت ایستادن داشته باشد و کودک از روی آن نیفتد و در خطر نیفتد.

داشتن تشک قابل شستشو

یکی از ویژگی‌هایی که نی نی لای لای نوزاد باید داشته باشد، قابلیت شستشوی رویه و تشک محصول است. چون این محصول با کودکان در ارتباط است، داشتن قابلیت شستشو بسیار اهمیت پیدا می‌کند. داشتن تشک نرم و لطیف مناسب با پوست حساس کودکان بسیار مهم است. بنابراین قبل از تهیه این وسیله از امکان جدا شدن رویه تشک مطمئن شوید تا بتوانید بعد از مدتی آن را در ماشین لباسشویی بشورید.

جابجایی آسان با قابلیت تا شدن و جمع شدن

بعضی از نی‌نی لای لای ها دارای چرخ هستند که جابه‌جایی آن را در جاهای مختلف خانه آسان‌تر می‌کند. بعضی از مدل‌ها نیز قابل تا شدن و جمع شدن نیز هستند و به شما این امکان را می‌دهد که در مسافرت نیز گهواره برقی را برای خواب راحت‌تر کودک به همراه داشته باشید.

جنس بدنه این وسیله را نیز به دقت بررسی کنید. جنس بدنه این کالا باید از استحکام کافی برخوردار باشد و تحمل وزن کودک را داشته باشد، همچنین برای حمل و جابجایی راحت حتی در سفر با نوزاد، وزن سبک و کمی نیز داشته باشد.

برند نونا nuna یکی از بهترین مدل‌های نی نی خواب را در جهان دارد. از ویژگی‌‌های خاص این محصول که آن را نسبت به سایر برندها منحصربه‌فرد کرده است، تحمل وزن بالای 60 کیلوگرمی آن است که در هیچ نمونه دیگری دیده نمی‌شود. این ظرفیت وزنی بالا کارکرد دو کاره به آن می‌دهد. به طوری که از بدو تولد تا 9 ماهگی یک گهواره راحت و عالی است و با بزرگتر شدن کودک نیز یک صندلی راحتی بسیار کاربردی است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *